czwartek, 5 lipca 2012

Makaron z owocami morza, chilii i białym winem.

Pomidory i oregano czynią potrawę włoską, wino i estragon – francuską. Kwaśna śmietana zamienia ją w potrawę rosyjską, a cytryna i cynamon – w grecką. Sos sojowy zamienia jedzenie w danie chińskie, a czosnek czyni je smacznym.

Skoro mowa o czosnku, poniżej przedstawiam przepis na niezwykle smaczny i czosnkiem nasycony makaron.

Składniki:
- makaron ugotowany al dente
- kilka ząbków czosnku ( w zależności od upodobania- ja dodałam 5)
- mieszanka owoców morza ( np krewetki, małże, kalamry), mogą być same krewetki 
- biale wino ( półwytrawne)
- sok z połowy cytryny
- 1 papryczka chilii
- pietruszka
- sól i pieprz
- kilka kropel oliwy z oliwek
- odrobina płatków chilii ( opcjonalnie)





Sposób przygotowania:

1. Na rozgrzaną ( z odrobiną oliwy) patelnię wrzucamy owoce morza, podsmażamy ok 4-5 min dodając czosnek i posiekane chilii.
2. Całość zalewamy 2 kieliszkami białego wina i czekamy, aż alkohol odparuje i sos lekko się zagęści. Dodajemy sok z cytryny.
3. Do naszej mieszanki dodajemy ugotowany wcześniej makaron i doprawiamy do smaku.
4. Całość skrapiam kilkoma kroplami oliwy z oliwek i posypuję pietruszką oraz płatkami chilii.

Wykorzystałam dwa rodzaje makaronu- wyłącznie w celu opróżnienia półki :)

3 komentarze:

  1. Jadłam dziś to danie i wyszło mi znaaaakomicie :D
    Coś czuje że jesli chodzi o przygotowanie jedzeń podczas Naszego pobytu to tutaj sie na pewno zgramy :)

    - Asia K. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam owoce morza, a najbardziej z nich - łososia. Często króluje na moim stole (przygotowuję z niego smaczne i pożywne dania). Szukając nowych przepisów, natknąłem się na ten portal: https://mowisalmon.pl/recipes/ na którym znajduje się spora ich ilość. Czy powinienem je wypróbować?

    OdpowiedzUsuń