niedziela, 29 lipca 2012

Tartaletki z cukinią i mozzarellą.

Pierwszy test nowych foremek wypadł zdecydowanie pomyślnie.
Tartaletki to dla mnie sposób na wykorzystanie zapasów z lodówki. Możemy je wypełnić dosłownie wszystkim i zaspokoić nawet najbardziej wyrafinowane podniebienia.

Przepis na ciasto:

- 250 g mąki razowej
- 30g masła
- 1 jajko
- sól, pieprz i zioła w zależności od upodobań
- odrobina wody

Przygotowanie:

Mąkę przesiewamy do naczynia i dodajemy miękkie masło. Wyrabiamy dodając stopniowo jajko i przyprawy. Gdy ciasto mimo wszystko nie nabiera właściwej konsystencji dodajemy wodę do momentu gdy zaczyna odchodzić nam od ręki.
Formujemy kulę i odkładamy do lodówki na ok 30 min.
Schłodzonym ciastem wypełniamy foremki i wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do 180 C na 10 min. Następnie wyjmujemy je i nakładamy przygotowany farsz-  ja użyłam startej cukinii i mozzarelli. Całość posypałam słodką papryką i zapiekałam 15 min.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz