poniedziałek, 4 czerwca 2012

Ciasto kakaowe.

Dzisiaj dla odmiany przedstawiam moją przygodę z murzynkiem, który niespodziewanie przerodził się w tort czekoladowy! Kuchnia zawsze potrafi mnie mile zaskoczyć :)

Poniżej podaję przepis na ciasto:

- 3 filiżanki mąki pszennej
- 1 filiżanka cukru
- 1/2 filiżanki syropu klonowego
- 1/2 filizanki miękkiego masła
- 400 g jogurtu greckiego light
- 4 jajka
- ekstrakt waniliowy
- 1,5 łyż. proszku do pieczenia
- 0,5 łyż. sody
- 3-4 łyżki kakao

Sposób przygotowania:

1. Ubijamy masło z cukrem, następnie dodajemy jajka, syrop klonowy i jogurt- mieszamy na gładką masę.
2. Dodajemy suche składniki.
3. Przekładamy ciasto do posmarowane blachy i pieczemy 60 min w ok 170 C.

Moj murzynek wyrósł zaskakująco duży, więc przekroiłam go na 2 części, nasączylam pączem kawowo- rumowym i przełożyłam kremem waniliowym do którego dodałam startą skórkę z cytryny.
Całość polałam mocną, ciemną czekoladą.








1 komentarz: